هواکش صنعتی

مینا فن

Blower &  

Centrifugal Fan

انواع هواکش صنعتی

شاید با شنیدن عبارت فن یا هواکش صنعتی این سوال برای شما نیز به وجود آمده باشد که هواکش صنعتی چیست . شایدهم مشتاق باشید تا انواع هواکش صنعتی را بشناسید. به طور کلی هواکش صنعتی دسته‌ای از توربوماشین‌ها می‌باشند که به جهت انتقال هوا یا مواد از نقطه‌ای به نقطه دیگر کمک میکند. همچنین در دمنده مشعل‌های گازی و گردش هوا در انواع خشک کن‌های صنعتی و یا تخلیه هوا از مکانی (سالن‌های صنعتی، ورزشی، اتاقک‌های رنگ، اماکن عمومی و … ) به فضای باز استفاده میشوند. در مکان‌هایی که آلایندگی بالایی دارند استفاده از انواع فیلترهای تصفیه هوا قبل از تخلیه به فضای باز بهتر است از فیلترهای مناسب در مسیر تهویه استفاده شود.

انواع هواکش صنعتی

با توجه به وظایف گوناگونی که از هواکش‌های صنعتی انتظار می رود، نوع آن میتواند متغیر باشد. انواع هواکش‌های صنعتی کاربری‌های متفاوتی دارند که در هر محل با توجه به محدودیت و اقتضائات موجود باید مناسبترین نوع فن انتخاب گردد.

این هواکش از نظر نوع پروانه و نحوه انتقال هوا به دو دسته کلی آکسیال و سانتریفیوژ تقسیم بندی میشوند. هر یک از این دسته‌ها به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم بندی میشوند . به طور کلی هواکش‌های آکسیال جهت انتقال هوا با حجم بالا و تحمل افت فشار بسیار پایین (نزدیک به صفر) کاربرد دارند. اما هواکش‌های سانتریفیوژ طیف گسترده ای از حجم هوا (از کم به زیاد با توجه به حجم انتقالی مورد نیاز) و با تحمل افت فشار مناسب، کاربردهای وسیعی در صنعت دارند. به بیان ساده تر در جایی که فقط انتقال هوا بدون افت فشار سیستم (اعم از کانال، هود، انواع فیلترها و … ) مد نظر باشد، بهترین گزینه هواکش آکسیال می‌باشد، زیرا علاوه بر انجام وظیفه تعریف شده از تحمیل هزینه‌های اضافه جلوگیری میشود.

اما در جایی انتقال هوا باید از طریق سیستم تهویه (کانال، هود، زانویی، انواع فیلتر و …) انجام گیرد، هواکش آکسیال کارایی خود را از دست خواهد داد. استفاده از انواع فن سانتریفیوژ متناسب با دبی و فشار مورد نیاز گزینه مناسب خواهد بود. برای کسب اطلاع بیشتر و اطلاع از قیمت انواع هواکش صنعتی میتوانید با شماره ۴۶۸۲۲۷۶۶-۰۲۱ تماس حاصل کنید و از تجارب مهندسین مجرب ما بهره ببرید.

جدیدترین مطالب