هواکش صنعتی

مینا فن

Blower &  

Centrifugal Fan

انواع ایمپلر سانتریفیوژ

ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع ایمپلر سانتریفیوژ بپردازیم . با ماهمراه باشید تا با انواع ایمپلر فن آشنا شویم. ایمپلر سانتریفیوژ یکی از اجزای مهم انواع فن‌های سانتریفیوژ است که برای حرکت دادن هوا یا گاز در سیستم‌های تهویه مطبوع انتقال مواد خنک کننده‌ها و غیره استفاده میشود. این قطعه شامل یک محور و پره‌هایی است که به دور محور چرخشی ایجاد شده توسط موتور فن میچرخند .این فن سانتریفیوژ هوا یا گاز را جذب و به سمت خروجي فن هدايت مي‌کنند. بسته به نوع کاربری و محیط کاری انواع مختلفی از ایمپلر سانتریفیوژ وجود دارند که به طور کلی به دو دسته عمده تقسیم میشوند.

انواع ایمپلر سانتریفیوژ

ایمپلر پیش فشار (Forward Curved Impeller)

این نوع ایمپلر فن دارای پره‌های خمیده و باریک است که در انتهای آنها مقداری پهنای بیشتری وجود دارد. این ایمپلر فن‌ها برای سیستم‌هایی با حجم هوای بالا و فشار کم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایمپلر پشت فشار (Backward Curved Impeller)

این نوع فن ایمپلر دارای پره‌های باریک و بلند است که در انتهای آنها مقدار پهنای کمتری وجود دارد. این ایمپلر فن‌ها برای سیستم‌هایی با حجم هوای کم و فشار بالا مورد استفاده قرار میگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ایمپلر فن و همچنین مشاوره رایگان با متخصصین مجرب ما با شماره های ۰۲۱۴۶۸۲۲۷۶۶ و ۰۹۱۲۱۹۶۷۲۸۳ تماس حاصل فرمایید.

جدیدترین مطالب