هواکش صنعتی

مینا فن

Blower &  

Centrifugal Fan

فن‌های سانتریفیوژ یوتیلیتی

ادر این مقاله قصد داریم تا به بررسی فن‌های سانتریفیوژ یوتیلیتی بپردازیم . این فن‌‌ها در واقع یکی از پرکاربردترین نوع فن‌های سانتریفیوژ هستند که در صنایع ، کارخانجات ، بیمارستان‌ها و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. با ماهمراه باشید.

فن سانتریفیوژ یوتیلیتی چیست ؟

فن سانتریفیوژ یوتیلیتی نوعی فن صنعتی است که از نیروی گریز از مرکز برای حرکت هوا یا گاز در جهت خاصی استفاده می‌کند. این فن‌ها به عنوان دمنده گریز از مرکز یا فن قفس سنجاب، فن‌های فاروارد نیز شناخته می‌شوند.

طراحی فن سانتریفیوژ یوتیلیتی

طراحی اولیه یک فن سانتریفیوژ یوتیلیتی شامل یک پروانه چرخ چرخان با پره‌هایی است که هوا را به داخل محفظه می‌کشد و سپس آن را به سمت خارج به داخل کانال یا نقطه تخلیه دیگر شتاب می‌دهد. پروانه توسط یک موتور الکتریکی یا انواع دیگر موتور به حرکت در می‌آید . سرعت پروانه را می‌توان برای کنترل سرعت جریان هوا تنظیم کرد.

کاربرد فن‌ یوتیلیتی ( فن‌ گریز از مرکز )

فن‌های گریز از مرکز معمولاً در کاربردهای صنعتی مختلفی از جمله :

  • سیستم‌های HVAC
  • سیستم‌های تهویه
  • سیستم‌های کنترل آلودگی هوا
  • سیستم‌های انتقال پنوماتیک استفاده می‌شوند.

    بصورت کلی میتوان گفت که این فن‌ها که از آن به عنوان هواکش سانتریفیوژ یوتیلیتی نیز یاد میشود ، در محیط‌ها و سیستم‌هایی که فشار هوا یا مقاومت بالاتری مورد نیاز است، به کار برده میشوند. مثلاً در کانال کشی با خمیدگی‌های زیاد یا سیستم‌هایی که نیاز به جابجایی مواد سنگین‌تر دارند . این نوع فن‌ها نسبت به فن‌های محوری بسیار کارایی بالا تری دارند. اگر علاقمندید تا در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کنید از مقاله‌های انواع هواکش صنعتی و فن های سانتریفیوژ که برای شما علاقمندان آماده سازی کردیم،دیدن کنید. علاوه براین میتوانید با شماره های ۰۹۱۲۱۹۶۷۲۸۳ و ۰۲۱۴۶۸۲۲۷۶۶ با مهندسین مجرب ما در ارتباط باشید و از قیمت فن یوتیلیتی و چگونگی ثبت سفارش در خصوص طراحی هواکش سانتریفیوژ یوتیلیتی آگاه شوید.
جدیدترین مطالب