هواکش صنعتی

مینا فن

Blower &  

Centrifugal Fan

افت فشار فن‌های سانتریفیوژ

افت فشار در واقع کاهش فشار در یک سیستم و درون یک محیط گفته می‌شود . با ما در این مقاله همراه باشید تا به بررسی دلایل افت فشار فن‌های سانتریفیوژ بپردازیم .

به عبارت دیگر افت فشار به تفاوت فشار بین دو نقطه در یک سیستم یا بین دو سر یک لوله گفته می‌شود . افت فشار معمولاً به دلیل مقاومت‌هایی که در مسیر جریان می‌باشند، ایجاد می‌شود. این مقاومت‌ها می‌توانند شامل انحنای لوله اصطکاک ناشی از جریان ماده و مواد جامد و غیره باشند.

افت فشار فن باعث کاهش سرعت جریان و افزایش دما و نوسانات می‌شود. افت فشار فن برای بسیاری از صنایع مهم است به عنوان مثال در طراحی سیستم‌ها‌ی تهویه مطبوع یا تهویه عادی برای محاسبه دبی دقیق فن‌های سانتریفیوژ بسیار اهمیت دارد.

در سیستم‌های انتقال مواد جهت میزان دقیق راندمان فن‌های فشار سانتریفیوژ نیز محاسبه دقیق افت فشار سیستم بسیار پر اهمیت می‌باشد . همچنین در صنایع نفت گاز و پتروشیمی و در سیستم‌های حفاری از جمله لوله‌ها، شبکه‌های توزیع آب و گاز نیز این موضوع مهم است . در نتیجه بهینه سازی عملکرد سیستم‌های صنعتی و کاهش هزینه‌های انرژی کاهش افت فشار فن به عنوان یکی از چالش‌های مهم در این صنایع مطرح است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محاسبه افت فشار فن و آشنایی با انواع فن های سانتریفیوژ به ما بپیوندید. همچنین مشاوره رایگان با متخصصین مجرب ما با شماره های ۰۲۱۴۶۸۲۲۷۶۶ و ۰۹۱۲۱۹۶۷۲۸۳ تماس حاصل فرمایید.

جدیدترین مطالب