هواکش صنعتی

مینا فن

Blower &  

Centrifugal Fan

فن‌های سانتریفیوژ بکوارد کدامند؟

فن‌های سانتریفیوژ بکوارد یا backward همانند سایر فن‌های سانتریفیوژ یک نوع فن صنعتی هستند که برای انتقال هوا گاز و مواد جامد در سیستم‌های تهویه مطبوع انتقال مواد خنک کننده ها و غیره استفاده میشوند . با ما در ادامه با مقاله فن‌های سانتریفیوژ بکوارد کدامند؟ با ما همراه باشید تا به صورت تخصصی به بررسی سانتریفیوژ بکوارد بپردازیم.

فن سانتریفیوژ بکوارد

فن‌های سانتریفیوژ بکوارد به دلیل مزایایی که برای کاربرد صنعتی دارند. در بسیاری از سیستم‌های صنعتی تجاری و خانگی استفاده میشوند.پروانه‌های فن بکوارد خود به سه دسته انحنا دار، مستقیم و ایرفویل تقسیم میشود.

فن بکوارد چطور کار میکند

اساس کار این نوع پروانه‌ها همانطور که از شکل آن پیداست ، بدینگونه است که سیال توسط پشت پره انرژی میگیرد و به بیرون فن هدایت میشود، پروانه‌های فن بکوارد به دلیل طول پره بلندتری که نسبت به پره‌های فن فاروارد دارند از تعداد کمتری از پره (بالک) استفاده میکنند (عموما بین هشت تا دوازده بالک). بالاترین راندمان در بین پروانه‌های مرسوم مختص به پروانه‌های بکوارد می‌باشد. این امر از رو به عقب بودن پره‌ها نشأت میگیرد، در این حالت پروانه اصطلاحا نرم کار میکند و به همین سبب از آلایندگی صوتی پایین برخوردار است. همین امر سبب میشود تا صنایع با فراق بال و اشتیاق بیشتر از فن‌های سانتریفیوژ بکوارد استفاده میکنند. همین امر سبب میشود تا صنایع با فراق بال و اشتیاق بیشتر از فن‌های سانتریفیوژ بکوارد استفاده میکنند.

تفاوت فن بکوارد و فوروارد

این فن‌ها شامل پره‌های خمیده به عقب (backward curved) هستند که از دو نوع پره با طراحی مختلف تشکیل شده‌‌اند. پره‌های کفی و پره‌های توپی.

پره‌های خمیده به عقب از طرحی خاص برای بهینه سازی عملکرد و کاهش هدر رفت انرژی استفاده میکنند. این پره‌ها در مقایسه با پره‌های خمیده به جلو ( forward curved ) و پره‌‌های شعایی (radial) صدای کمتر مصرف انرژی کمتر و عملکرد بهتری دارند. همچنین پره‌های خمیده به عقب از دوام بیشتری برخوردار هستند و میتوانند در محیط‌هایی با دمای بالا و با خاصیت خوردگی مانند سیستم‌های خنک کننده استفاده شوند. برای کسب اطلاع بیشتر و آگاهی از قیمت انواع فن سانتریفیوژ به ویژه فن سانتریفیوژ بکوارد میتوانید با شماره های ۴۶۸۲۲۷۶۶-۰۲۱ و ۰۹۱۲۱۹۶۷۲۸۳ تماس حاصل کنید و از تجارب مهندسین مجرب ما بهره ببرید.

جدیدترین مطالب